سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نرم افزار حسابداری هلو

نرم افزار حسابداری هلو

نرم افزار حسابداری هلو، یکی از معروف ترین و پر استفاده ترین نرم افزارهای حسابداری در بازار کار است. نرم افزار هلو یکی از نرم افزارهای طراحی شده توسط شرکت طرفه نگار است که به حسابداران و اپراتورهای ثبت اسناد کمک می کند تا آسان تر و صحیح تر، اطلاعات حسابداری را ثبت و خروجی آن که همان گزارشات مالی است را تهیه کنند. در ادامه مطالب در مورد گروه‌ بندی کالا در نرم افزار هلو و اجزای پنجره کالا بحث می کنیم، با ما همراه باشید.

امکانات اصلی موجود در  دوره نرم افزار حسابداری هلو

  • کالا
  • طرف حساب
  • حساب بانکی
  • صندوق/بانک
  • دریافت چک
  • پرداخت چک

گروه‌بندی کالا در نرم افزار هلو

جهت سهولت در استفاده و جستجو، در نرم افزار هلو کالاها در 3 سطح طبقه بندی می شوند:

سطح اول: گروه اصلی

گروه اصلی اولین سطح طبقه بندی کالاها است و در نرم افزار هلو تا 100 گروه اصلی قابل تعریف است. در چگونگی گروه‌بندی کالا در نرم افزار هلو دقت فراوانی نیاز است زیرا طی کار با برنامه به هیچ عنوان امکان تغییر گروه های اصلی کالاها وجود ندارد. چگونگی گروه‌بندی کالا در نرم افزار هلو به نوع فعالیت و تشخیص حسابدار مربوط است. از گروه بندی اصلی می توان برای طبقه بندی قسمت های مختلف واحد تجاری (مثلا تولیدی، خدماتی، بازرگانی و…) استفاده کرد.

سطح دوم: گروه فرعی

دومین سطح از طبقه بندی کالاها، گروه فرعی است. برای هر گروه اصلی 100 گروه فرعی قابل تعریف است. از این گروه‌بندی کالا در نرم افزار هلو می توان برای طبقه بندی بهتر محصولات و کالاها استفاده کرد. برای تعریف گروه های اصلی و فرعی از مسیر اطلاعات اول دوره/کالای اولیه انبار / گروه بندی کالا اقدام نمایید. در این پنجره می‌توانید با انتخاب گروه اصلی یا فرعی و با فشردن کلید F7 و یا کلیک بر نماد مشخص شده گروه مورد نظر را تعریف کنید.

سطح سوم: تعریف کالا

بعد از تعریف گروه های اصلی و فرعی می توانید تا 1000 کالا را در هر گروه فرعی تعریف کنید. جهت تعریف کالا باید از مسیر اطلاعات اول دوره/ کالای اولیه انبار/ کالای اولیه انبار  اقدام نمایید. سپس در پنجره باز شده، گروه اصلی و فرعی مربوطه را انتخاب کنید و با فشردن کلید F7 و یا کلیک بر روی نماد مشخص شده، وارد پنجره معرفی کالا شوید. در این پنجره بابد نام و کد کالا را وارد کنید. اگر تیک گزینه کد اتوماتیک فعال باشد سیستم به صورت خودکار به کالای وارد شده، کدی را تخصیص می دهد.

گروه_بندی-کالا-در-نرم-افزار-هلو

اجزای پنجره کالا

 مشخصات کالاها

پنجره کالا برای وارد کردن مشخصات کالاها به سه سربرگ تقسیم شده است:

مشخصات اصلی

 در این سربرگ، مشخصاتی مانند میانگین قیمت خرید، میانگین قیمت فروش، تعداد کالا و شرایط مالیات و عوارض تعیین می شود.

نکته قابل توجه این است که ورود مستقیم اطلاعات در قسمت های قیمت خرید و تعداد تنها در ابتدای دوره قابل انجام است و بعد از پایان عملیات اول دوره تنها با ثبت فاکتور خرید قابل تغییر است. اگر کالا در ابتدای دوره موجودی داشته باشد، وارد کردن میانگین قیمت خرید الزامی است. منظور از قیمت فروش، قیمت فروش یک واحد از کالاست. در بخش توضیحات نیز می توانید توضیحاتی را در رابطه با کالا ثبت نمایید.

مشخصات فنی

در این بخش اطلاعات فنی کالا ثبت می شود. در قسمت تاریخ، تاریخ ثبت کالا وارد می شود. در قسمت مکان، محل قرارگیری کالا ثبت می شود. در بخش مدل و سازنده نیز، مدل و سازنده محصول ثبت می شود.در قسمت مشخصات فنی می توانید 6 مشخصه فنی مختلف برای کالا ثبت نمود که در گزارشات کالا از آنها استفاده می شود. برای تغییرنام مشخصات فنی می توانید از مسیر اطلاعات اول دوره/ تنظیمات نرم افزار/ کالا/ کار خدماتی اقدام نمایید.

مشخصات تنظیمی

در قسمت مشخصات تنظیمی تعداد حداقل و حداکثر کالا وارد می شود. در قسمت حداقل مقدار نقطه سفارش کالا یعنی حدی که تعداد کالا نباید از آن کمتر شود و در قسمت حداکثر، مقدار حداکثر تعداد کالایی که می تواند در انبار وجود داشته باشد، وارد می گردد. چنانچه در اثر خرید یا فروش تعداد کالا از این تعداد کمتر یا بیشتر شود، برنامه پیغام خواهد داد.

جمع بندی

ورود اطلاعات اول دوره اولین و مهم ترین بخش از روند کار با نرم افزار هلو است. ورود اطلاعات اول دوره به عنوان یک پروژه حسابداری در بازار کار حسابداری شناخته می شود و فرصتی مناسب برای درآمدزایی دانشجویان و حسابداران پاره وقت است.