سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی داخلی در ارومیه

طراحی داخلی در ارومیه

در چند دهه اخیر استفاده از سبک مدرن در معماری داخلی در کشورهای گوناگون از جمله ایران رواج بیشتری یافته است. و طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کرده است. اغلب به هر روش جدیدی که خارج از حالت قدیمی و مرسوم باشد واژه مدرن اختصاص داده می‌ شود. که در هر حوزه ای این سبک مدرن میتواند قابلیت ها و خصوصیات منحصر به فرد خود را داشته باشد. اغلب از سبک مدرن در معماری و طراحی داخلی در ارومیه هم به کار می رود. و حتی به عنوان یکی از شاخه های هنری در خیلی از دانشگاه ها تدریس می شود.

پس می توان گفت کسانی که وظیفه معماری داخلی و طراحی داخلی را بر عهده دارند، اطلاعات لازم در رابطه با اصول و قواعد معماری متناسب با سبک مدرن را فرا گرفته اند. تا در مکان‌ های گوناگون از جمله مکان‌ های مسکونی، تجاری یا اداری پیاده سازی کنند. در ادامه با معماری سبک مدرن در فضاهای داخلی آشنا خواهید شد.

قابلیت های سبک مدرن در معماری داخلی

طراحی داخلی در ارومیه از اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم در بین مردم رواج پیدا کرد و در اواخر دهه 60 قرن نوزدهم این هنر به اوج خود رسید. از مهم ترین قابلیت های سبک مدرن در طراحی داخلی ساختمان در ارومیه، استفاده از خطوط ساده و بی آلایش است و برای دوری از تزیین و تجمل زیاد اغلب از این خطوط ساده استفاده می‌ نمایند. تا در عین آرامش بخش بودن فضا و زیباتر شدن وسایل، فضایی که در اختیار قرار دارد عملکرد گرایی بالاتری داشته باشد.

البته برخی از افراد معتقدند که سبک مدرن بیش از حد سرد و ساده است. ولی برخلاف تصور آن ها سبک مدرن کلا موجب ایجاد سادگی و احساس آرامش در فضای خانه شما می شود. و با استفاده از اصول و قواعدی که در سبک مدرن پیروی می شود، نه فقط خانه شما زیباتر به نظر می‌ رسد. بلکه اگر در خانه های کوچک و نقلی آپارتمانی زندگی کنید. و از این سبک برای تزیین دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کنید. فضای خانه شما بزرگ تر هم نشان داده می‌ شود. و بصورت کاربردی میتوانید از کلیه ی بخش های خانه استفاده نمایید.

 برخلاف تصور عموم استفاده از دکوراسیون مدرن بهترین گزینه برای آپارتمان ها و فضاهای کوچک است. که میتوانید این زیبایی را با استفاده از یک رنگ خنثی یا مات تکمیل نمایید. برای مثال استفاده از رنگ سفید یا طوسی و خاکستری از بهترین گزینه ها برای طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن می باشد.

طراحی داخلی مدرن

نکته مثبت دیگری که در رابطه با طراحی داخلی در ارومیه وجود دارد این است که در کنار این سادگی و زیبایی به علت استفاده نکردن بیش از حد از وسایل تزئینی و مجلل و تجملاتی، هزینه‌ هایی هم که جهت طراحی دکوراسیون داخلی تعیین کرده‌اید به شدت کاهش پیدا می‌کند و برای شما مقرون به صرفه خواهد بود و دیگر دغدغه تناسب وسایل مختلف تزیینی با هم را ندارید. و وقت زیادی برای نظافت و گردگیری آنها نیاز نخواهید داشت.

برخی از طراحان داخلی با ایجاد تغییرات جزئی در سبک مدرن برای طراحی داخلی در ارومیه، نام دیگری برای سبک جدید انتخاب کردند و آن را مینیمال یا کمینه گرایی نامیده‌اند.

 البته سبک های مشابه سبک مدرن نیز بسیار گسترش پیدا کرده که یکی از آن ها سبک معاصر می باشد. که در عین داشتن شباهت‌های زیادی که با سبک‌ مدرن دارد، اختلافاتی هم بین آن دو وجود دارد. که فقط متخصصان این زمینه و کسانی که در حوزه طراحی داخلی و معماری داخلی تخصص دارند متوجه تفاوت آن ها خواهند شد.

اشکال

اشکال یکی دیگر از عناصر مهم در طراحی داخلی در ارومیه می باشد و اغلب در طراحی مدرن از شکلهای هندسی ساده تر مثل مستطیل یا مربع استفاده می نمایند. و یا اگر قرار به استفاده از منحنی ها باشد، از منحنی های نرم و خطوط صاف و مستقیم و صفحات شبکه‌ ای در طراحی داخلی مدرن مورد استفاده می گیرد. علاوه بر آن شکل های بیضی و دایره ای همانند هم میتوانند کاربرد زیادی در طراحی داخلی در ارومیه داشته باشند.

مصالح و متریال سبک مدرن

 برای طراحی داخلی منازل در ارومیه به شیوه و سبک مدرن از مواد و مصالح مختلفی استفاده می شود. که دو نمونه از متداول ترین این موارد چوب و پلاستیک می باشد. که اغلب طراحان روی چوبهای طبیعی از پوشش مات رنگی استفاده می‌ نمایند. تا رگه هایی که در روی چوب وجود دارند محو شوند. البته برخی دیگر از طراحان داخلی معتقدند که باید از چوب های طبیعی به شکل دست نخورده استفاده شود تا به عنوان یک عنصر ارگانیک در فضا جلوه خاصی به آن ببخشد.

از دیگر مواد و مصالحی که در فضاهای داخلی مدرن از آن استفاده می کنند. فلزات براقی مانند استیل ضد زنگ می باشد و معمولاً در آشپزخانه هایی با سبک مدرن بیشتر وسیله ها استیل هستند. حتی برای اکسسوری های دکوراسیون مثل بدنه لوستر یا آباژور یا صندلی و میز هم از فلزات براقی مانند استیل استفاده می شود و در کنار این ها برای سطوح صاف مثل سطح روی میز و غیره از شیشه و پلاستیک هم کمک می گیرند.

طراحی داخلی مدرن

برای متریال و مصالحی که در کف پوش ساختمان مانند کفپوش پذیرایی و کفپوش آشپزخانه استفاده می شود. می توانید از نوع براق مثل وینیل، پارکت یا سنگ استفاده کنید. یا می توانید از سرامیک ها برای کفپوش خانه استفاده نمایید.

اگر تصمیم دارید در قسمت های مختلف فضای دکوراسیون داخلی منزل با سبک مدرن از فرش ها استفاده کنید. بهتر است به جای انتخاب فرش های پر نقش و نگار موجود در بازار که تنوع رنگ زیادی دارند، از فرش های ساده تر و تک رنگ استفاده نمایید. که با اشکال هندسی ساده طراحی شده باشند. یا میتوانید از موکت های با پرزهای بلند یا کوتاه هم به عنوان کفپوش منزل استفاده نمایید.

اگر تمام قواعد و اصول طراحی داخلی در ارومیه و چیدمان دکوراسیون داخلی منزل با سبک مدرن به درستی انجام شده باشند، تکمیل‌ کننده همه ی این زیبایی ها یک نورپردازی حرفه ای خواهد بود و شما میتوانید از یک نوپردازی پراکنده و یا در اصطلاح طراحان از نورپردازی به صورت اسپات‌ لایت استفاده نمایید. یا برای کاهش کنتراست نور در خانه و دلنشین تر شدن فضا از لامپ های هالوژنی استفاده نمایید. اگر تمایل دارید که در بخشی از خانه نور به صورت متمرکز وجود داشته باشد میتوانید از آباژور ها استفاده نمایید که البته سبک آباژوری که خریداری می نمایید بایستی با سبک مدرن تناسب داشته باشد.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید