سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی مطب در تبریز

طراحی مطب در تبریز

طراحی مطب در تبریز، همراهی همه جانبه و اعتماد سازی در ذهن بیمار از ابتدای ورود تا ترک مطب با طراحی صحیح و تخصصی نشان دهنده توجه و اهمیت پزشک به بیماران خود می باشد. مسئله ای که متاسفانه پزشکان اندکی در کشور به آن توجه می کنند. اولین نکته در طراحی مطب توجه به ورودی مطب یا فضای خوش آمد گویی می باشد. می توانید جهت جلب رضایت مراجعین خود یک فضای خاص و زیبا به منظور خوش آمدگویی تعریف نمایید.

برای طراحی این فضا این چند نکته را رعایت نمایید:

1_قرار دادن گیاهان شاداب برای تهویه طبیعی و خلق یک فضای مطبوع یک ایده کم هزینه است.
2_استفاده از رنگ هایی که نشان دهنده  آرامش و پاکیزگی باشند.
3_نورپردازی صحیح و متعادل که حس تازگی را منتقل کند.
4_به کفپوش این فضا توجه ویژه ای داشته باشید کفپوش های ورودی مطب بهتر است جاذب خوبی برای آب و آلودگی باشند تا از ورود آلودگی به محیط مطب جلوگیری شود.

اصلی ترین نکته در طراحی مطب در تبریز

فضای بعدی که بیشترین تاثیر گذاری را دارد اتاق انتظار می باشد. بیماران بیشترین زمان خود را در مطب، اینجا سپری می کنند. در نهایت به این فضا بیشترین توجه را داشته باشید. چیدمان اتاق انتظار را با قسمت پذیرش و قرار دادن صندلی ها آغاز می کنیم.
جهت طراحی بخش پذیرش، یک کانتر متناسب با متراژ فضا در نظر بگیرید. بایستی توجه داشته باشید که پیشخوان مطب این قابلیت ها را داشته باشد:
1_ارتفاع زیادی نداشته باشد تا ارتباط برای منشی و بیمار به آسانی انجام گیرد.
2_میز منشی باید نزدیک به در ورودی باشد تا متوجه ورود و خروج افراد به داخل مطب شود.
3- به رنگ و تناسب پیشخوان با سبک طراحی مطب در تبریز توجه نمایید.

طراحی مطب در تبریزطراحی مطب در تبریز

 کفسازی در طراحی دکوراسیون مطب

بهداشتی بودن کفپوش از اصلی ترین نکات طراحی دکوراسیون مطب می باشد. برای کفپوش بهتر است از متریالی استفاده نمایید که قابل شست و شو باشد و به دفعات زیاد بتوان آن را ضد عفونی کرد.

کفپوش های مطب رنگ آمیزی دیوارها بایستی به شکلی باشد که کمی فضا را تلطیف نماید، شادابی و تحرک به فضا ببخشد و ارامش بخش باشد. این موضوع در مطب های زنان و زایمان، کودکان و دکوراسیون مطب روانشناسی از اهمیت برخوردار می باشد. کفپوش پی وی سی در طرح های متنوع و طیف رنگی تیره و روشن موجود می باشند. کفپوش وینیل نیز نوعی پلاستیک فشرده می باشد که در انواع طرح های سنگی و چوبی وجود دارد. پی وی سی بصورت تایل های چهار ضلعی تولید می گردد و اندازه های متفاوتی دارد.

سعی کنید در طراحی مطب در تبریز از کف پوش های رنگ روشن استفاده نمایید. کف پوش یک فضا میتواند به اندازه ی دیوار های آن در جلوه ی اولیه ی آن محیط موثر باشد. کفپوش های مناسب اتاق عمل اپوکسی و ونیل (vinyl) است این کفپوش دارای خاصیت آنتی باکتریال می باشد و به آسانی تمیز می شوند. کفپوش های وینیل بصورت رولی یا تایل در بازار موجود است ولی اپوکسی در محل کار ساختمان می شود و بصورت مایع در کف اتاق ریخته می شود در نتیجه هیچ درزی از خود به جای نمی گذارد.

اصول چیدمان صندلی در مطب

  • سعی کنید برای فضای انتظار از مبلمان راحت به کار ببرید. فضای انتظار برای بیماران دلهره آور است. مبلمان راحت می تواند قسمتی از این دلهره را کاهش دهد. با توجه به کاربری و متراژ مطب تعداد منطقی مبلمان در نظر داشته باشید. تراکم یا در مقابل پراکندگی بیش از حد صندلی ها انسجام فضا را مختل می کند.
  • دکوراسیون اتاق انتظار بایستی به طوری باشد که بیماری که مدتی در آن محل قرار دارد و منتظر ویزیت پزشک است کم ترین تنش و آلودگی صوتی را داشته باشید تیم ما توصیه می نماییم در طراحی مطب در تبریز از چیدمان صندلی های زیاد در کنار هم خودداری زیر موجب ازدحام و آشفتگی خواهد شد.
  • البته جادوی رنگ در دکوراسیون به خصوص فضاهای درمانی را نباید نادیده گرفت رنگ های سرد مانند خانواده رنگ های آبی و سبز فضایی آرامش بخش را ایجاد خواهد کرد.
  • نورپردازی مناسب هم خیلی مهم است‌ و این نورپردازی بایستی به گونه ای باشد که تابش نور بر سطح دیوار های فضا پخش شود. یک فضای تاریک آن هم در محیط درمانی میتواند از لحاظ روانی تاثیر منفی بر مخاطب و مراجع بگذارد. در زمان طراحی مطب دکتر در تبریز میتوانید از تابلو های گوناگون استفاده نمایید تا از یک نواخت شدن فضه جلوگیری شود.

اصول طراحی مطب پزشک در تبریز

در طراحی مطب پزشک در تبریز نیاز است یک سری از نکات رعایت شود تا هم موجبات راحتی مراجعان فراهم گردد. و هم کادر پزشکی بتوانند به خوبی وظایف خود را انجام دهند. یک مسئله ی اصلی و در حقیقت گام ابتدایی برای طراحی مطب در تبریز انتخاب یک موقعیت مکانی مناسب است که مراجعان بتوانند در وهله ی اول به راحتی رفت و آمد کنند.

منطقه ای که برای مطب در نظر گرفته می شود. بایستی امکان استفاده از خدمات حمل و نقل را داشته باشد. اغلب در طراحی مطب دکتر در تبریز فضای مدنظر را در مراکز مسکونی و تجاری انتخاب نمی کنند‌. مطب های پزشکی را نباید در نواحی پر سر و صدا راه اندازی کرد‌. این مسئله میتواند علاوه بر سلب آسایش کادر درمانی باعث رنجش خاطر مراجعان نیز بشود. نکته ی دیگری که در طراحی مطب در تبریز بایستی به آن توجه نمایید تهویه ی مناسب است. مطب ها اغلب محل تجمع بیماران هستند. و از این رو داشتن تهویه ی مطلوب لازم است.

این مورد در حال حاضر با همه گیری و شیوع ویروس کرونا بیشتر به چشم می آید. در زمان طراحی مطب پزشک شیرآلات دستشویی بهتر است از نوع پدالی یا هوشمند باشد. تلاش کنید دیوار های مطب را به گونه ای رنگ آمیزی نمایید که حس منفی بیماری را به مراجعان منتقل نکند.

دیگر نکات طراحی مطب در تبریز

  • نور پردازی صحیح در اتاق انتظار و بهره گرفتن از نور طبیعی را حتما رعایت نمایید.
  • به محل قرار گیری سرویس بهداشتی دقت نمایید. بهتر است چیدمان مبلمان مشرف به آن نباشد و عایق صوتی و تهویه مناسب داشته باشد.
  • برای مادران شیرده و بیماران با شرایط خاص (به ویژه در مطب های روان درمانی) فضای خصوصی در نظر بگیرید.
  • انتخاب رنگ های مناسب برای دکوراسیون داخلی مطب به وسواس و احتیاط نیاز دارد. از هر رنگی نمیتوان به این منظور استفاده نمود. به عنوان مثال، رنگ های تند و تیز در طراحی داخلی مطب اصلا مناسب نیستند. سعی نمایید از رنگ های مانند سفید، سبز، آبی، کرمی و شیری استفاده کنید، به این دلیل که این رنگ ها آرامش بخش هستند.

طراحی مطب در تبریزطراحی مطب در تبریز

شخصی سازی و طراحی های منحصر به فرد

از یک سبک پیروی نمایید و شخصی سازی را فراموش نکنید. شخصی سازی مطب یکی از بهترین روشها جهت ارتباط گرفتن با بیماران است. در طراحی فضای انتظار میتوانید علایق شخصی پزشک را نشان دهید. این مطب، متعلق به یک متخصص زنان و ناباروری است. انعکاس روحیه و تجربه پزشک متخصص در طراحی دکوراسیون داخلی مطب نمایان می باشد.

دو رنگ سبز و سفید برای این پروژه انتخاب شدند. تا نشان دهنده باروری و سرزندگی باشند. این مطب، قبلا یک آپارتمان بوده است. یکی از دو اتاق این آپارتمان به دفتر پزشک، و دیگری به یک اتاق معاینه مجهز تبدیل شد. درخت زنده ای که در میان مطب قرار گرفته، عنصر اصلی این دکوراسیون محسوب می شود. زیرا نماد باروری و حیات می باشد. دور تا دور درخت، سالن انتظار و پذیرش را مشاهده می نماییم. یک پارتیشن سبز شیشه ای و بزرگ، این دو سالن را از اتاق معاینه جدا می نماید و حریم خصوصی بیمار را در زمان تردد بین دفتر پزشک و اتاق معاینه تامین می کند.شاخه های درخت روی دیوار که عکس تعدادی از نوزادان متولد شده بوسیله این پزشک را نمایش میدهند.

 

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید